Školní poradenské pracoviště (ŠPP)

Základní informace

Název: Školní poradenské pracoviště při ZŠ Želetice
Adresa: Želetice 161, 671 34 Horní Dunajovice
Členové

Pavel Košárek, vedoucí ŠPP, výchovný poradce

737 664 349, Kosarek.Pavel@seznam.cz

Oldřich Jech, metodik prevence, speciální pedagog

773 646 601, jechol@seznam.cz

Jindřich Nožka, speciální pedagog

602 622 077, NozkaJ@seznam.cz

Naše školní poradenské pracoviště je tu pro každého žáka i rodiče, kteří hledají pomoc, radu nebo jen bezpečný prostor k rozhovoru. Věříme, že škola není jen o výuce, ale také o pohodě, vztazích a osobním rozvoji. Proto nabízíme služby, které pomáhají dětem zvládat školní nároky, rozvíjet jejich talent a překonávat překážky.

Co nabízíme?

podporu při učení a řešení školních obtíží

pomoc při volbě další vzdělávací cesty

prevenci rizikového chování

péči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami i mimořádně nadaným

prostor pro důvěrný rozhovor a hledání řešení

Naším cílem je, aby se každý žák cítil ve škole dobře, měl možnost rozvíjet své schopnosti a věděl, že v případě potíží není sám.

Kdo a s čím může pomoci?

výchovný poradce

  • pomáhá žákům při adaptaci na nové prostředí (např. přechod ze ZŠ na SŠ, přechod mezi 1. a 2. stupněm)
  • poskytuje podporu při upevňování studijních návyků a řešení problémů s prospěchem řeší osobní obtíže žáků (rodinné problémy, vztahy ve třídě, konflikty)
  • organizuje porady s rodiči při řešení výchovných a výukových problémů
  • řeší problémy spojené s neomluvenou anebo vysokou omluvenou absencí
  • spolupracuje při realizaci podpůrných opatření
  • pomáhá při volbě oboru, školy či povolání (kariérní poradenství)
  • koordinuje aktivity žákovského parlamentu

metodik prevence

  • koordinuje programy prevence šikany, závislostí, záškoláctví, násilí, kyberšikany
  • organizuje preventivní aktivity (besedy, projekty, přednášky, workshopy)
  • sleduje klima školy a tříd, vyhodnocuje rizikové faktory
  • podílí se na řešení konkrétních problémů (šikana, závislosti, agresivita)
  • poskytuje individuální konzultace žákům a rodičům
  • poskytuje metodickou podporu učitelům při práci s třídními kolektivy
  • připravuje preventivní program školy a hodnotí jeho účinnost
  • vede dokumentaci o preventivních aktivitách
  • informuje vedení školy o aktuálních problémech a návrzích řešení
  • zajišťuje komunikaci mezi školou, rodiči a odbornými institucemi

speciální pedagog

  • provádí speciálně pedagogickou diagnostiku (např. poruchy učení, chování, smyslové postižení, nadání)
  • vypracovává plány pedagogické podpory (PLPP) a individuální vzdělávací plány (IVP)
  • vede evidenci žáků se specifickými poruchami učení a chování, sleduje pokroky žáků a navrhuje úpravy výuky
  • poskytuje Individuální nebo skupinovou reedukaci poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie)
  • zabezpečuje realizaci předmětu speciálně pedagogické péče
  • rozvíjí komunikační dovednosti (např. logopedická péče, alternativní komunikace)
  • poskytuje metodickou podporu učitelům při práci se žáky se SVP
  • konzultuje s rodiči a poskytuje jim doporučení pro domácí podporu dítěte
  • spolupracuje s PPP (pedagogicko-psychologická poradna), SPC (speciálně pedagogické centrum), logopedy, lékaři a dalšími odborníky