Školní poradenské pracoviště (ŠPP)
Základní informace
| Název: | Školní poradenské pracoviště při ZŠ Želetice |
| Adresa: | Želetice 161, 671 34 Horní Dunajovice |
| Členové |
Pavel Košárek, vedoucí ŠPP, výchovný poradce 737 664 349, Kosarek.Pavel@seznam.cz |
|
Oldřich Jech, metodik prevence, speciální pedagog 773 646 601, jechol@seznam.cz |
|
|
Jindřich Nožka, speciální pedagog 602 622 077, NozkaJ@seznam.cz |
Naše školní poradenské pracoviště je tu pro každého žáka i rodiče, kteří hledají pomoc, radu nebo jen bezpečný prostor k rozhovoru. Věříme, že škola není jen o výuce, ale také o pohodě, vztazích a osobním rozvoji. Proto nabízíme služby, které pomáhají dětem zvládat školní nároky, rozvíjet jejich talent a překonávat překážky.
Co nabízíme?
podporu při učení a řešení školních obtíží
pomoc při volbě další vzdělávací cesty
prevenci rizikového chování
péči žákům se speciálními vzdělávacími potřebami i mimořádně nadaným
prostor pro důvěrný rozhovor a hledání řešení
Naším cílem je, aby se každý žák cítil ve škole dobře, měl možnost rozvíjet své schopnosti a věděl, že v případě potíží není sám.
Kdo a s čím může pomoci?
výchovný poradce
- pomáhá žákům při adaptaci na nové prostředí (např. přechod ze ZŠ na SŠ, přechod mezi 1. a 2. stupněm)
- poskytuje podporu při upevňování studijních návyků a řešení problémů s prospěchem řeší osobní obtíže žáků (rodinné problémy, vztahy ve třídě, konflikty)
- organizuje porady s rodiči při řešení výchovných a výukových problémů
- řeší problémy spojené s neomluvenou anebo vysokou omluvenou absencí
- spolupracuje při realizaci podpůrných opatření
- pomáhá při volbě oboru, školy či povolání (kariérní poradenství)
- koordinuje aktivity žákovského parlamentu
metodik prevence
- koordinuje programy prevence šikany, závislostí, záškoláctví, násilí, kyberšikany
- organizuje preventivní aktivity (besedy, projekty, přednášky, workshopy)
- sleduje klima školy a tříd, vyhodnocuje rizikové faktory
- podílí se na řešení konkrétních problémů (šikana, závislosti, agresivita)
- poskytuje individuální konzultace žákům a rodičům
- poskytuje metodickou podporu učitelům při práci s třídními kolektivy
- připravuje preventivní program školy a hodnotí jeho účinnost
- vede dokumentaci o preventivních aktivitách
- informuje vedení školy o aktuálních problémech a návrzích řešení
- zajišťuje komunikaci mezi školou, rodiči a odbornými institucemi
speciální pedagog
- provádí speciálně pedagogickou diagnostiku (např. poruchy učení, chování, smyslové postižení, nadání)
- vypracovává plány pedagogické podpory (PLPP) a individuální vzdělávací plány (IVP)
- vede evidenci žáků se specifickými poruchami učení a chování, sleduje pokroky žáků a navrhuje úpravy výuky
- poskytuje Individuální nebo skupinovou reedukaci poruch učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie)
- zabezpečuje realizaci předmětu speciálně pedagogické péče
- rozvíjí komunikační dovednosti (např. logopedická péče, alternativní komunikace)
- poskytuje metodickou podporu učitelům při práci se žáky se SVP
- konzultuje s rodiči a poskytuje jim doporučení pro domácí podporu dítěte
- spolupracuje s PPP (pedagogicko-psychologická poradna), SPC (speciálně pedagogické centrum), logopedy, lékaři a dalšími odborníky